HEPY SELALOO :D

ASSALAMUALAIKUM-WELCOME TO MY BLOG- i'm just ordinary person... :D so don't expect to much from me,, just enjoy!



Friday 8 July 2011

kerajaan impian.. hehe.. :)

salam.. hehe... minggu ini aku nak story psl kerajaan impian.. kah..kah.. :D

alkisah, skrg topik sivik kitorg psl kerajaan taw... kitorg kene cari nama menteri, senarai kementerian , fungsi die bagai,,, payah nak cr,,, tp buat jelah kn... so,, ckgu nak wat kitorg interested nak blaja.. (belaja psl bab nie mmg nagntok gle... alhamdulilah aku duk blkg :) boleh tidooo! ) ckgu swoh kitorg lakarkan kerajaan impian kitorg..ooo... menarik nie,,, 

so,, aku mulakn la melakr... dgn penuh smgt dan cita2... pastu kelas abih,,, tggu mggu dpn baru ckgu bgtaw ape yg kitorg kne wat ngn kerajaan kitorg uh

minggu dpn iaitu minggu nie: ckgu swoh kitorg bentangkan kat depan kelas,, perghh.. cuak gak aku... merepek je yg aku lukis... ah..taram sajalah... ckgu jugak mintak konsep and kelebihan kerajaan kitorg uh...  memandangkan kerajaan tu kitorg sendiri yg punye so,, konsep ngn kelebihan sukati la.. hehe... mase pembentangan: mmg kelakar gle kot... baru aku sedar classmates aku nie kreatif belaka orgnye... meh aku cte yg aku ingt,,,
aku x ingat spe punye opps... ingat2... sima punye konsep die mknn... so,, semuanye mknn.... kerajaan die bentuk 'S' dlm 'S' tu penuh ngn mknn... (die mmg hantu mknn,, tp bdn kecik jek) kelebihan die... ade sungai susu.. ish2... mmg dasar hantu mknn,, asyik pikir mknn jek...  but anyway.. menarik la jugak..
second, wardah punye x boleh blah... die punye konsep kerajaan berhuruf... kelebihan die,.. semua objek2 kat atas dunia nie ade huruf die yg tersendiri... kerajaan die bentuk 'W'  bangunan die bentuk 'U' kenderaan bentuk 'O' ape lagi ah? dah lupe la.. tp best la...  good job wardah :)
best fren aku wat kerajaan LOVE.. konsep bentuk LOVE... kelebihan... semuanye berbentuk love.. tasik,bangunan,shopping complex, kirenye semua bentuk love.. mmg kerajaan die nie dipenuhi dgn kasih-syg.. hehe... wani. i love ur country...
bestfren aku lg sorang.. fitri: die punye name kerajaan ialah KERAJAAN JEMBALANG BULAT... kah..kah... time die nie la plg kelakar... semua nye bulat2... konsep un bulat2.... kelebihan die.. ade rumah yg boleh pusing2... boleh ke utara,,selatan, tenggra,, hurm,, semua tu bagai... (penuh cita2 kan die nie) x pelah fit.. aku plg suke ko punye... Jembalang Bulat :) 
 nurul lak wat kerajaan konsep buah-buahan.. tapi buah epal jelah... siap ade tasik beracun bagai... (kawan aku... ) kreatif2....
aku lak.. kerajaan aku nme die MY KINGDOM... (cehh..name x ley blah) konsep simple dan org kaye... kelebihan : kat sekolah x de peraturan, kebersihan terjamin sbb sistem pembersihan automatik,, law nak melancong ke nak gunakn kemudahan asas FOC 'free of charge' haha,,, itu sbb la aku guna konsep org kaye.. koz org kaye jek boleh masok... hehe.. tp utk kenkwn sekelas free la ye masok.. dialu-alukn... korang nak masok byr la setakat yg mampu... lps uh enjoy la duduk kat kerajaan aku.. pentadbir kerajaan tu of course la aku and my family kan... hehe (gile kuase)  ade airport, pelabuhan, sekolah, pusat peranginan, masjid, shopping complex.. kerajaan aku kat dikelilingi laut.. indah kn... hehe.. :)

tetapi.. semua tu hanyalah impian.. x mustahil boleh jadi kenyataan dan x mustahil juga hanya  menjadi impian.. mmg best law ade kerajaan seumpama itu.. to my classmates,... aku bangga gle ngn kitorg koz korang semua kreatif belaka... tahniah2.... :) aku suke korang punye idea..  love u all la.. :)

p/s: tinggal lagi beberape minggu nak trial,,, wish me luck... impian2 ... impian jugak... kehidupan harus diteruskan...  

always smile :)

No comments:

Post a Comment