HEPY SELALOO :D

ASSALAMUALAIKUM-WELCOME TO MY BLOG- i'm just ordinary person... :D so don't expect to much from me,, just enjoy!



Friday 28 October 2011

today...!



salam.. okeh.. today... program aku kat sekola ad pengurusan jenazah! huh.. first dgr.. ade gak takot kan... hehe.. ape lah aku nie... aku dtg jelah... boleh tmbh ilmu and aku ad urusan penting.. (bajet sungguh!) haha.. okeh.. mmg satu hari nie program aku tu jek,... xde yg lain...  first2 ustaz tu bg ceramah dlu.,.. ustaz tu dr seremban.. aku igt die garang,, tp bile die start ceramah.. fuhh.. mmg x lps ah pndg ustaz tu.. 
best gile...


igt.. nmpk hantu kite KEJAR die.. bukan lari :)
die kate.,. ramai x nak mguruskn jenazah sbb ad 2 reasons.. first: H.A.N.T.U... haha.. nie kelaka... die kate.. hantu nie sebena nye lebih lemah dr manusia .. mmg tugas die nak ragu-ragukn manusia,, tugas die pon takotkn manusia tp malangnye... tugas hantu tersebut telah diambil alih oleh pelakon and pengarah filem seram tanah air... so.. kje die kurang la kn? haha... ustaz tu pon kate lagi.. law kite jumpa hantu,,, kite kne KEJAR hantu tersebut.. supaya hantu tu LARI.. haha!! berani la sgt nak kejar hantu tu,,, :)


second reason: org takot salah aturan.. ustaz tu kate lagi... sbb nie la kitorg kne ceramah supaya x salah.. hehe.. ustaz tu oklah.. 

lagi ilmu yg aku dpt: bercinta x salah... dating pon x salah. islam amat suka umatnye saling menyintai.... hurmm... mesti korang yg bercinta melonjak gembira dgr mende tu kan..


TAPI... huhu.. ade jgak tapi eh tu... law korang bercinta.. korang kne bgtaw parents korang dlu and kne bertunang dlu... nie ok lah... tp bab dating... mmg boleh pergi dating... tp dgn syarat wajib nye.. bwk mahram perempuan tu sekali... in others mean.. bwk ibu.. ayh.. adik-beradik sekali law pergi dating.. (ini dating cara islam!) sbb penceramah tu kate.. law lelaki ajk perempuan keluar mkn.. makne nye die nak mkn perempuan tu sekali... ( punya makna yg amat mendlm).. so... yg bercinta kat luar tu.. sedar2 la ye!


lps tu kitorg buat amali jenazah.. kat surau... ustaz tu cerita la mcm mne menghadapi org nazak... memandikn jenazah... kafankn jenazah... yg berlakon jadi jenazah sengal gle... boleh plak gelak2! adoiyai.. x pandai betul berlakon! last sekali kne kafankn jenazah... ustaz tu bg la kitorg suku kapu barus and  beliau mencurahkn air mawar kpd kitorg... seriusly... die curah kat kitorg semua... habis semua wangi.. tp sekejap je.. x lame sgt die punye bau tu.. mase ustaz tu curahkn kat kitorg,, bbdk perempuan dah cuak dah.. nasib baik x de kesan... 
ceramah tu melewati waktu.. lps dah kafan jenazah.. kitorg bce doa tutup majlis... mcm betul2 ad kat pengkebumian aku rase.... kesian mayat tiruan dlm kain kafan uh... entah dpt bernafas ke x... haha!! 



anyway.. aku rasa x rugi dtg sekolah hari ini... aku dpt ilmu baru... pengalaman baru... and plus! dpt mkn free! bhaha!! 


it makes me smile! :)

No comments:

Post a Comment